پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:26 - 1395/06/29

معاون اشتغال وزیر کار اعلام کرد

آخرین آمار بیکاری 2 میلیون و 500 هزار نفر/ کارشناسان اگر مرجعی برای بررسی آمار بیکاران دارند اعلام کنند

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که آمارهای مرکز آمار ایران برای اعلام تعداد بیکاران و شاغلان کشور ملاک و معیار است،‌ گفت: طبق آخرین بررسی‌ها 2 میلیون و 500 هزار نفر بیکار در کشور داریم.

کارگرآنلاین: عیسی منصوری در پاسخ به این سؤال که آخرین آمار بیکاران کشور چه میزان است و اینکه چه مرجعی برای اعلام تعداد بیکاران و شاغلان برای وزارت کار رسمیت دارد،‌اظهار داشت:‌ طبق آخرین آمار 2 میلیون و 500 هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد و مرجع رسمی نیز آمارهای مرکز آمار ایران است.

وی در پاسخ به برخی انتقادات درباره بالا بودن نرخ بیکاری در کشور تصریح کرد: اگر کارشناسان در کشور مراجع و منابعی را برای اعلام تعداد بیکاران در کشور دارند، رسماً ارائه کنند تا روند آن از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد در حالی که آمارهای اعلامی از سوی برخی افراد تک‌جنبه‌ای است و پکیج کلی برای تحلیل آمار را نمی‌بینند.

منصوری با بیان اینکه آمارهای مرکز آمار همواره در سال‌های گذشته مرجع و معیار اعلام تعداد بیکاران و شاغلان بوده است،‌گفت: اگر در این آمارها یک درصد اختلاف وجود داشته باشد نه مشکلی را حل می‌کند نه مشکلی به وجود خواهد آمد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برآوردی از کاهش تعداد شاغلان در کشور و افزایش ریزش نیروی کار دارید یا خیر،‌گفت: در بخش صنعت و صنایع بزرگ، ظرفیت اشتغال کاهش پیدا کرده است، اما این موضوع به معنای این نیست که در کل کشور اشتغالی ایجاد نشد.

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ظرفیت کشور برای هضم مسئله بیکاری از بین نرفته است، گفت: بخش قابل توجهی از اشتغال موجود به بخش‌های غیررسمی و خدمات مولد سرازیر شده است.

وی در خصوص سیاست‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت وزارت کار برای ایجاد اشتغال نیز گفت: وزارت کار به دنبال استفاده از ظرفیت‌های غیررسمی در بخش خدمات مولد و ایجاد فرصت برای کاهش میزان بیکاری است.

منصوری به آمار 4 ماهه سازمان تأمین اجتماعی از تعداد بیمه‌شدگان اشاره کرد و گفت: در این مدت 360 هزار بیمه‌شده جدید به طور ناخالص اضافه شده‌اند و آماری در خصوص تعداد ریزش بیمه‌شدگان هنوز به دست ما نرسیده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره طرح تکاپو و حرکت به عنوان بسته‌های اشتغال‌زایی دولت گفت: سال گذشته 6 استان را برای اجرای این طرح‌های اشتغال‌زایی به طور عملیاتی آماده کردیم که این تعداد به 20 استان افزایش پیدا کرده است و این طرح همچنان ادامه خواهد داشت./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین